트랜스 미학: 예이츠, 쉬게루 아오키, 피카소
(주)코리아스칼라
- 최초 등록일
- 2023.04.05
- 최종 저작일
- 2017.05
- 18페이지/ 어도비 PDF
- 가격 5,200원
* 본 문서는 배포용으로 복사 및 편집이 불가합니다.
서지정보
ㆍ발행기관 : 한국예이츠학회
ㆍ수록지정보 : The Yeats Journal of Korea / 52권
ㆍ저자명 : Young Suck Rhee, Lianggong Luo
한국어 초록
이 논문은 예이츠, 아오키, 그리고 피카소를 트랜스 미학의 표현으로 관 찰하고자 한다. 이 두 사람을 연구하기 위해서 입체파와 라파엘 전파라는 두 맥락을 살피려고 하는데, 후자는 영국의 운동이다. 라파엘 전파에 영향을 받은 예이츠는 비교 적 잘 조사되고 알려진 것에 비해서 일본의 큰 화가(시인)인 쉬게루 아오키는 일본 밖 에서는 거의 알려진 게 없다. 라파엘 전파운동이 영국에서 일어난 운동인 것을 감안하 면 20세초 일본의 한 화가기 이 운동에 깊은 관심을 가졌다는 사실은 상당히 놀랍다. 더구나, 두 사람은 이 미학으로 자신의 나라의 대표적 작가가 되었다는 것이다.
영어 초록
This paper discusses Yeats, Aoki, and Picasso as an exemplification of a trans-aesthetics. I will put Yeats and Aoki in two contexts, Cubism and pre-Raphaelitism, in order to study Yeats and Aoki. To do so, I will discuss the two art movements, Cubism and pre-Raphaelitism, the second being a movement in England. While the pre-Raphaelite Yeats is now relatively well researched and well known, Shigeru Aoki, a great Japanese painter/poet, who was also a pre-Raphaelite, is hardly known outside his country, Japan. Considering that pre-Raphaelitism was an English movement, it is rather surprising that a painter in Japan in the early 20th century had become deeply interested in it. Furthermore, both Yeats and Aoki, with this aesthetics, became the leading figures in the literary and art worlds of their countries.
참고 자료
없음
"The Yeats Journal of Korea"의 다른 논문
더보기 (5/10)