소개글
영어과제
메타버스(Metaverse)는 3차원 가상세계를 뜻한다. 보다 구체적으로는, 정치, 경제, 사회, 문화의 전반적 측면에서 현실과 비현실 모두 공존할 수 있는 생활형, 게임형 가상세계라는 의미로 폭넓게 사용되고 있다. 메다버스는 다음과 같이 네가지 유형으로 나눌수 있다. (증강현실, 라이프로깅, 거울세계, 가상세계) 이 네가지 유형이 무엇이고 현제 상황 그리고 어떤 특징들이 있으며 또한 이들의 문제점을 파악하고 앞으로의 발전방향을 제시하시오. (영어로 작성)
목차
Ⅰ. introduction
Ⅱ. key points
1. What is Metabus?
2. Types of Metabuses
3. Problems with Metabus
4. Future direction of development
Ⅲ.conclusion
Ⅳ.References
본문내용
Ⅰ. introduction
It is a combination of "Universe," which means the real world, and "Meta," which means "processing, abstraction," which means a three-dimensional virtual world. Metabus is a product created by users of the virtual world, User Generated Content (UGC), which is characterized by distribution through virtual currency. As the popularity of Second Life, created by U.S. IT venture Linden Lab, has increased, interest in Metabus is increasing significantly.
The Metabus world has been described as "Virtual Reality", which is now used primarily as an advanced conceptual term. The term originally comes from Neil Stevenson's 1992 novel "Snow Crash". These days, it is widely used to describe the vision behind reality in a fully immersed three-dimensional virtual space. Different characters in virtual space interact with software agents (as avatars), both socially and economically, and use real-world metaphors, but there are no physical restrictions.
참고 자료
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서성은, 한국 HCI 학술대회, 메타버스 개발동향과 발전전망 연구, 2008
손강민 외 3인, ETRI CEO Information 제47호, 웹 2.0과 온라인 게임이 만드는 매트릭스 월드 메타버스, 2006
권오현, 건국대학교 디자인대학원, 메타버스 내 게임형 가상세계와 생활형 가상세계에 대한 연구, 2011
박상현, IT&Future Strategy, 가상세계의 진화와 10대 이슈 전망, 2009