• LF몰 이벤트
  • 파일시티 이벤트
  • 서울좀비 이벤트
  • 탑툰 이벤트
  • 닥터피엘 이벤트
  • 아이템베이 이벤트
  • 아이템매니아 이벤트

Artist Sin Yun-bok and Analyze the Masterpiece “Party By The Lotus Pond”, 청금상련, 신윤복

*성*
최초 등록일
2009.01.05
최종 저작일
2008.12
7페이지/워드파일 MS 워드
가격 1,000원 할인쿠폰받기
다운로드
장바구니

소개글

신윤복의 그림 청금상렴에 대한 개인적 그림에 대한 설명 및 건해, 그림 첨부

목차

없음

본문내용

‘What is the gender of artist Sin Yun-bok at the late Choson dynasty?’ Recently, this question has become one of the most interesting issues among Korean people who are regularly watching Korean dramas. One of the Korean broadcasting companies stimulates Korean people’s attention by focusing on a particular historical person in one of its major productions. Commonly, most people believe that Sin Yun-bok was a man of an art official; however, due to the lack of recorded in history regarding his gender. Of course, a female was unable to hold an official rank during the Choson dynasty. Therefore, this drama was able to focus on the unreality history fact that the gender of Sin Yun-bok was a woman. In the book, Korea Art Guide, the author, Park Seung-u, said that Sin’s paintings were illustrated from a woman’s pint of view . In other words, if Sin Yun-bok was man, he might not have described as the woman’s character. In my opinion, there is no proof about this fact, most of his paintings are delicate and fine as if images were painted by woman. In fact, my opinion could be stereotype or prejudice since some woman painters draw their picture as man’s style. However, the thing I would like to discuss is not about the gender, but of Sin’s painting style in his work of art. As much as Sin Yun-bok is considered to be a woman, the paintings are likely to be feminine. Especially, the art work, “Party by the Lotus Pond”, known normally as “Chung Gum Sang Ruyn” in Korean, that I choose to describe, shows the traits that are elegance, daintiness, and beautiful. Hence, to consider these characters, I will analyze the subject matter, material, composition, space, line, brush stroke, color with various points of view.

참고 자료

Park, Seung-u. Korea Art Guide. Seoul: Yekyong Publication Co, 2002. 65 -67
Kim, Nam-sun. “Sin Yun-bok In The Spotlight” Korea,
http://world.kbs.co.kr/english/culturenlife/culturenlife_realfield_detail.htm?No=1308
(accessed Nov.16. 2008)
Mckillop, Beth. Korean Art and Design. New York: Perennial, 1992. 126
Park, Seung-u. Korea Art Guide. Seoul: Yekyong Publication Co., 2002. 65 -67
Mullany, Francis. Symbolism in Korean Ink Brush Painting. England : The Bath Press, 2006. 48, 65
*성*
판매자 유형Bronze개인

주의사항

저작권 자료의 정보 및 내용의 진실성에 대하여 해피캠퍼스는 보증하지 않으며, 해당 정보 및 게시물 저작권과 기타 법적 책임은 자료 등록자에게 있습니다.
자료 및 게시물 내용의 불법적 이용, 무단 전재∙배포는 금지되어 있습니다.
저작권침해, 명예훼손 등 분쟁 요소 발견 시 고객센터의 저작권침해 신고센터를 이용해 주시기 바랍니다.
환불정책

해피캠퍼스는 구매자와 판매자 모두가 만족하는 서비스가 되도록 노력하고 있으며, 아래의 4가지 자료환불 조건을 꼭 확인해주시기 바랍니다.

파일오류 중복자료 저작권 없음 설명과 실제 내용 불일치
파일의 다운로드가 제대로 되지 않거나 파일형식에 맞는 프로그램으로 정상 작동하지 않는 경우 다른 자료와 70% 이상 내용이 일치하는 경우 (중복임을 확인할 수 있는 근거 필요함) 인터넷의 다른 사이트, 연구기관, 학교, 서적 등의 자료를 도용한 경우 자료의 설명과 실제 자료의 내용이 일치하지 않는 경우

이런 노하우도 있어요!더보기

최근 본 자료더보기
탑툰 이벤트
Artist Sin Yun-bok and Analyze the Masterpiece “Party By The Lotus Pond”, 청금상련, 신윤복
  • 레이어 팝업
  • 레이어 팝업
  • 레이어 팝업
  • 레이어 팝업
AI 챗봇
2024년 05월 19일 일요일
AI 챗봇
안녕하세요. 해피캠퍼스 AI 챗봇입니다. 무엇이 궁금하신가요?
3:49 오후
New

24시간 응대가능한
AI 챗봇이 런칭되었습니다. 닫기