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“Virtual School” : metaverse VR for untact group activity education Framework

(주)코리아스칼라
최초 등록일
2023.08.28
최종 저작일
2023.06
10페이지/파일확장자 어도비 PDF
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서지정보

발행기관 : 한국컴퓨터게임학회 수록지정보 : 한국컴퓨터게임학회 논문지 / 36권 / 2호
저자명 : Kiu Duck Hwang

목차

ABSTRACT
1. Introduction
2. Related Work
3. Proposed Soccer Game Framework
3.1 Platform and engine used
3.2 AI model for estimating the location ofOffense agent using the ANN
3.3 Data Collection
3.4 How to develop the Virtual School platform
4. Busanjin High School Pilot OperationResult
4.1 Entire School Building
4.2 Gym
4.3 Playground
4.4 Classroom
5. Conclusion
Reference
국문초록
결론 및 향후 연구

한국어 초록

대한민국 교육은 코로나19 팬데믹으로 대면 교육에서 비대면 교육으로 전환되었다. 학생들이 사회에 대해 배 울 수 있는 그룹 활동 교육은 축소되거나 중단되었고, 비대면 서비스기술 발전으로 메타버스라는 새로운 서비 스를 탄생시켰다. 본 논문에서 저자는 한국 초·중·고교에서 요구하는 집단 활동 교육을 비대면으로 체험할 수 있는 'Virtual School'(VS)이라는 플랫폼을 제안한다. 이 플랫폼은 학생들이 사용하기 쉬운 VRChat과 3D 가상 환경 렌더링을 위한 Unity 3D 엔진을 기반으로 한다. VS 플랫폼은 졸업식, 입학식, OX 퀴즈 등 다양한 활동 을 제공한다. 해당 플랫폼은 부산진고등학교에서 시범 운영되었으며, 메타버스 관련 비대면 교육 플랫폼 연구 분야에서 활발히 활용될 것으로 기대한다.

영어 초록

Korean education has shifted from face-to-face education to non-face-to-face education due to the COVID-19 pandemic. Group activity education for students to learn about society has been reduced or discontinued, and a new service called metaverse has been born with the development of non-face-to-face service technology. In this paper, the author proposes a platform called 'Virtual School' (VS) that allows non-face-to-face experience of group activity education required by Korean elementary, middle, and high schools. The platform is based on VRChat, which is easy for students to use, and the Unity 3D engine for rendering 3D virtual environments. The VS platform provides various activities such as graduation ceremonies, entrance ceremonies, and OX quizzes. The platform was pilot operated at Busanjin High School, and is expected to be actively used in the field of non-face-to-face education platform research related to the metabus.

참고 자료

없음

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